Move left
Move right
Brugtbil søgning
Personbil eller varevogn
Mærke
Model
Pris
Kilometer
Alder
Motor
Brændstof
Gearkasse
Placering
køretøjer matcher dine kriterier

Nyheder & events

Gå til: 

Ny Ford Focus på vej

Rammer Danmark i 2014
Posted27-02-2014 12:13:29
Verdens mest solgte personbil er lige blevet bedre. Den har fået et nyt og bredere motorprogram, med markante forbedringer af brændstoføkonomien. Den er først med SYNC 2 - anden generation af Fords prisvindende infotainment-system – og den er såmænd også først med Perpendicular Parking – Fords nye og forbedrede automatiske parkerings-system. Den nye Ford Focus, som kommer til Danmark sidst på året, har fået en overhaling, der gør den skarpere end nogensinde – både at se på og køre i.

- Vi har udviklet den nye Focus til at slå benene væk under alle – og det uanset om vi taler teknologi, design, brændstoføkonomi eller den køreoplevelse, som Focus allerede er berømt for, sagde chefen for Ford Europa, Stephen Odell, da den nye Ford Focus blev afsløret på Mobile World Congress i Barcelona i dag.

Focus’en er udstyret med en række nye design-features, der adskiller den fra forgængeren. Den er blevet lidt lavere og lidt bredere. En nydesignet kølerhjelm, en ny trapez-grill og smallere forlygter giver Focus’en et mere dynamisk udseende. Diskrete krom-detaljer bidrager til et strejf af elegance. Bagklap og baglygter har også fået en overhaling, der giver Focus’en et markant anderledes design-udtryk.

Indenfor har Fords designere bestræbt sig på at skabe et mere brugervenligt og intuitivt lay-out med færre betjeningsknapper på rat og instrumentpanel. Det nye indtræk bidrager til en ’renere’ og mere moderne fremtoning.

Der er blevet mere aflægger-plads i centerkonsollen, som kan tilpasses til at holde styr på en variation af forskellige krus og flasker. Et integreret armlæn kan slås ned for øget komfort på langturen.

Støjniveauet i kabinen er blevet reduceret væsentligt med bedre isolering mod motorrummet, tykkere måtter på gulvet og kraftigere glas i sideruderne.

SYNC 2 med touch screen i høj opløsning

Den nye Focus bliver den første europæiske model med SYNC 2 – anden generation af Fords prisvindende infotainment-system. En nyudviklet otte tommers touch screen i høj opløsning gør det, sammen med systemets stemmestyring, nemt at styre musik, navigation, klimaanlæg og kompatible digitale enheder som for eksempel mobiltelefoner.

SYNC 2 byder også på et helt nyt navigationssystem, som giver mulighed for informerende split-billeder på skærmen – for eksempel i forbindelse komplicerede afkørselsforhold eller hvis man ønsker at se 3D-billeder af omgivelserne. Vejnavne kan blive læst højt eller man kan forbinde sig til Michelins rejseguide.

SYNC 2 er et komplekst infotainment-system med vægt på maksimal brugervenlighed. Systemet gør det for eksempel muligt at spørge efter en bestemt musiker eller et bestemt musiknummer, ligesom systemet automatisk vil liste alle restauranter i nærheden, hvis føreren, højt, konstaterer: ’Jeg er sulten’.

Endnu bedre køreoplevelse

Ford Focus er berømt for sin køredynamik, men det har ikke forhindret Fords ingeniører i at hæve barren endnu et hak. Den nye Focus er blevet strammet op for at give en mere præcis følelse med bilen og vejen. Affjedringen er blevet optimeret op mod styringen og sammen med nyt ESP og en ny servostyring, giver det en langt mere direkte køreoplevelse uden at kompromittere sikkerheden ved hurtig kurvekørsel.

Den nye Focus er også først med Fords Perpendicular Parking – et automatisk parkeringssystem, som gør 90-graders parkering, uden hænder på rattet, mulig.

Perpindicular Parking er en videreudvikling af Fords Active Park Assist, som gør det muligt at foretage en parallel-parkering uden selv at styre og på steder, hvor der kun er begrænset plads. Med to ekstra sensorer bagtil kan Fords parkeringssystem nu også parkere bilen på plads i en parkeringsbås. Perpendicular Parking byder også på helt nye støttefunktioner, som for eksempel at advare andre trafikanter, når der bakkes ud fra en parkeringsbås. En radar registrerer andre bilister i en radius på op til 40 meter og i tilfælde af, at en anden bil nærmer sig, vil systemet afgive tre distinkte alarmer. Park-Out Assist er endnu en ny funktion, som hjælper føreren til at styre Focus’en sikkert ud fra en parallel-parkering.

Ford har også forbedret det populære Active City Stop, som automatisk aktiverer bremserne ved fare for en kollision i tæt by-trafik. Nu virker systemet ved hastigheder på helt op til 50 km/t. Oven på dette har Ford udviklet et anti-kollisions-system til højere hastigheder – Autonomous Emergency Braking – som hjælper til at advare om kollisionsfare og, om nødvendigt, aktiverer bremserne automatisk, ved motorvejshastigheder.

For første gang er der også mulighed for at vælge Fords Distance Alert system, som er en videreudvikling af Adaptive Cruise Control. Kollisionsalarm-systemet gør det muligt at vælge en sikkerhedsafstand til de forankørende biler. Hvis man kommer for tæt på, vil systemet afgive en tre-trins alarm, som slutter med en høj advarsels-tone.

Fords prisvindende MyKey-system vil også blive tilgængeligt i den nye Focus. MyKey er et nøgle-system, som primært er udviklet som støtte til forældre, der ønsker at øge sikkerheden for deres bilkørende teenagebørn. Systemet giver mulighed for at programmere en speciel nøgle, som kan begrænse tophastigheden, lægge låg på musik-volumen og slå al musik helt fra, hvis fører og passagerer ikke har sikkerhedsseler på. Samtidig kan MyKey spærre for deaktivering af sikkerhedsfunktioner som den elektroniske stabilitetskontrol eller Active City Stop.

Intelligent lys

Focus’ens nye Bi-Xenon forlygter har hele syv forskellige indstillinger. Lygterne indstiller automatisk belysningsvinkel og lysintensitet efter vejens beskaffenhed, lysforhold, bilens hastighed og objekter forude.

Ved motorvejshastigheder, vil belysningsvinklen blive hævet for at sikre optimal belysning af vejen et godt stykke foran bilen. Ved kørsel på landevej og i byer, vil forlygterne sende lyskeglerne nedad og ud til siderne for at sikre, at vejen umiddelbart foran Focus’en er fuldt belyst. I kurver vil en lyskegle afsøge det ellers mørke område i kanten af vejen for at sikre, at føreren ikke overser en fodgænger eller en cyklist.

Brændstofeffektive motorer

Takket været et nyt og bredere motorprogram, byder den nye Focus også på forbedret brændstoføkonomi. Den bedste diesel-motor giver en brændstofbesparelse på 19 procent i forhold til den eksisterende motor, mens den bedste benzin-motor tilsvarende giver 17 procent lavere brændstofforbrug.

Ford Focus bliver den første model i Europa med Fords helt nyudviklede 1,5 liters EcoBoost benzinmotor (150 hk og 180 hk) og den tilsvarende nye 1,5 liters TDCi dieselmotor (95 hk og 120 hk). Samtidig vil der fortsat være mulighed for at vælge den kompakte og flere gange prisvindende 1,0 EcoBoost benzinmotor, som findes i henholdsvis en 100- og en 125 hestes udgave. Endelig er der mulighed for at vælge den ultimative sparegris i form af en Focus med en specialkalibreret 1,0 EcoBoost-motor – den første europæiske familiebil med benzinmotor, der udleder mindre end 100 gram CO2 pr. kørt kilometer.

Focus’en med den nye 1,5 liters TDCi dieselmotor med 120 hk og PowerShift automatgearkasse vil skære 19 procent af brændstofforbruget i forhold til den eksisterende diesel-Focus. På benzinsiden skærer den nye Focus med 1,0 EcoBoost motor og automatgearkasse hele 17 procent af brændstofregningen. En 150 hestes 2,0 TDCi diesel-model med manuel gearkasse giver 14 procent i brændstofbesparelse (13 procent med automatgearkasse).

Den nye Ford Focus bliver også den første europæiske Ford med mulighed for rat-gearskifte.

-Uanset diesel eller benzin, giver motorprogrammet til den nye Focus enestående muligheder for at vælge en bil med forbedret brændstoføkonomi og et overraskende kraftoverskud, siger Fords vicepræsident for produktudvikling i Europa, Joe Bakaj.

For at møde den forventede efterspørgsel på den nye Ford Focus, har Ford udvidet produktionskapaciteten til at omfatte otte fabrikker på fire kontinenter. Fabrikker i Tyskland, USA, Rusland, Kina, Thailand, Vietnam, Taiwan og Argentina har en samlet kapacitet til at producere mere end 1,5 millioner Focus’er om året. I Europa producerer Ford en ny Ford Focus hvert. 90. Sekund.

NY FORD FOCUS BRYDER GRÆNSE FOR LAVT CO2-UDSLIP

Brændstoføkonomisk familiebil
Posted13-08-2013 15:52:35

I begyndelsen af 2014 vil Ford introducere en ny, optimeret udgave af Ford Focus med den prisvindende 1,0 EcoBoost benzin-motor. Den nye Ford Focus 1,0 bliver den første benzindrevne familiebil i Europa, der udleder mindre end 100 gram CO2 pr. kørt kilometer. Det svarer til mere end 23 kørte kilometer på literen, og dermed kan ’Familien Danmark’ få en bil i den absolut laveste ende af afgiftsskalaen.

Den nye Ford Focus er udstyret med en 100 hestes special-kalibreret udgave af EcoBoost 1,0, ligesom den er optimeret med en række af Fords ECOnetic-teknologier. Dækkene er specialudviklede lavfriktions-dæk, undervognen har fået en ny aerodynamisk udformning for at mindske luftmodstanden og Focus’ens gearkasse er justeret med henblik på den mest brændstoføkonomiske kørsel. Ford Focus er desuden udstyret med Auto-Start-Stop, et bremsesystem, der genoplader batterierne og en kølergrill, der åbner og lukker automatisk for at optimere luftstrømmene under kørsel.

”For blot et par år siden var det nærmest utænkeligt, at en benzinbil i den mindre mellemklasse ville være i stand til at bryde barrieren på 100 gram udledt CO2 pr. kørt kilometer”, siger udviklingschef i Ford Europa Barb Samardzich. Men sådan er det med den lille EcoBoost-motor; Den har det med at vende virkeligheden fuldstændig på hovedet.

Den tre-cylindrede EcoBoost 1,0 – som blev kåret til International Engine of the Year i både 2012 og 2013 – er ikke blot en sparegris, men leverer faktisk et større kraftoverskud end den 1,6 liters motor, der lå i den allerførste Ford Focus for mindre end 10 år siden. Samtidig udleder den 47 procent mindre CO2.

Laveste ejerafgift

Udover det moderate brændstofforbrug, vil præstationerne i den nye Ford Focus 1,0 betyde, at den vil havne i den fordelagtige A-gruppe, når der skal beregnes grøn ejerafgift. Ejere af den nye Focus vil, med de nuværende takster, slippe med en halvårlig afgift på 290 kroner.

Den nye Focus bliver den tredje i rækken med 1,0 EcoBoost-motor. Standard-versionen med 100 hk udleder 109 gram CO2 pr. kørt kilometer mens den sprælske 125 hestes-version udleder 114 g/km CO2.*

Den prisvindende motor er desuden tilgængelig i Ford Fiesta, Ford B-MAX, Ford C-MAX og Grand C-MAX. Senere følger EcoSport SUV, Transit Connect, Transit Courier, Tourneo Connect og Tourneo Courier, ligesom motoren også vil være en del af programmet i den kommende Ford Mondeo. Modelprogrammet vil dog variere i de forskellige lande i Europa.

Ford Focus Electric, som ikke udleder CO2 overhovedet, og diesel-udgaven, Ford Focus ECOnetic, som udleder beskedne 88 gram CO2 pr. kørt km, fuldender Europas mest komplette program af brændstoføkonomiske familie-biler.

BENZIN ELLER DIESEL - MED FORD EASY-FUEL TAGER DU IKKE FEJL

Posted20-06-2013 08:16:23

I 2012 tilkaldte flere tusinde bilister hjælp på grund af påfyldning af forkert brændstof. Fords Easy-Fuel system gør det umuligt at tage fejl.

I løbet af foråret bragte DR Nyheder et indslag om, at flere tusind bilister hvert år fylder forkert brændstof på bilen. Sidste år måtte næsten 2400 bilister med røde ører tilkalde hjælp, og det er en stigning på 22 procent i forhold til året før*. Den problematik slipper Ford-ejere for, da Ford helt tilbage i 2007 løste problematikken med introduktionen af et nyt system til brændstofpåfyldning kaldet Ford Easy-Fuel.

Fords prisvindende Easy-Fuel er et enkelt dækselløst påfyldningssystem, der forhindrer påfyldning af forkert brændstof. Systemet er standard på alle Ford modeller fra Fiesta til Transit**. Easy-Fuel systemet har samtidig overflødiggjort tankdækslet, så situationen med at glemme sit tankdæksel på benzinstationen eller få brændstof på hænderne er elimeneret i samme omgang!

               


I Europa kommer hundredtusinder af bilister hvert år til at fylde forkert brændstof på deres bil ved et uheld. Fords ingeniører besluttede sig for at udvikle et nyt påfyldnings-system, der forhindrer fejlpåfyldning af brændstof med de skader, det kan forvolde for Ford-ejere.

Der er to klare fordele ved systemet. For det første fungerer systemet uden det traditionelle brændstofs-dæksel, der skal åbnes før tankning. Det betyder at føreren har berøring med færre dele, og mindsker risikoen for at få brændstof på fingrene.

Den anden fordel skyldes udviklingen af en særlig ‘sluse’ til påfyldningsstudsen. Selve tankåbningen er designet efter de forskellige tankpistoler til henholdsvis diesel og benzin. Med Ford Easy-Fuel systemet, er det kun muligt at tanke med en pistol fra den brændstoftype, som bilen er beregnet til at køre på. En diesel-pistol kan altså ikke indføres i bilens tankåbning hvis denne kører på benzin – og endnu vigtigere; en benzin-pistol kan ikke indføres i tankåbning på en dieselbil. Det giver en høj sikkerhed mod påfyldning af forkert brændstof i bilen.

Hvad med det manglende dæksel – går det ikke ud over sikkerheden? Nej, det er vigtigt at pointere, at fraværet af et tankdæksel på ingen måde udgør en risiko. Slusen i tankåbningen består af en lukkemekanisme som sørger for, at systemet er ligeså tæt som med et konventionelt tankdæksel.

Ford Easy-Fuel systemet blev præsenteret første gang på Frankfurt Motor Show tilbage i 2005. Samme år blev Ford Easy-Fuel systemet kåret til 'Idea of the Year' af bladet Autocar.

FORD TRANSIT CUSTOM

Årets Varebil i Danmark 2013
Posted19-06-2013 15:56:41

Den nye Ford Transit Custom blev i dag kåret som ’Årets Varebil i Danmark 2013’ af Motorjournalisternes Klub Danmark (MKD). Dermed lægger de danske motorjournalister sig på linje med den europæiske jury, som kårede Ford Transit Custom til ’International Van of the Year 2013’.

Transportminister Henrik Dam Kristensen afslørede den nye Transit Custom som en klar vinder af ’Årets Varebil i Danmark 2013’ på ’Transport 2013’ i Messecenter Herning.

Den nye Ford Transit Custom satte de 20 konkurrenter til vægs med en overlegen sejr. Transit Custom fik en samlet score på hele 93 point – 41 point foran nummer to. Ford Transit Custom udemærkede sig først og fremmest på køreegenskaber, lastekapacitet, sikkerhed og driftsøkonomi.

"Ford Transit Custom er en sikker vinder. Ny fra inderst til yderst og med mange gennemtænkte løsninger - hver enkelt udtænkt med henblik på brugerens behov. Samtidig er køreegenskaberne i top og unik for en varebil. Detsamme gælder sikkerheden – Ford Transit Custom er den første varebil, der har opnået fem stjerner i sikkerhed", udtaler Carsten Teiner, VOTY.dk

Søren W. Rasmussen fra FDM Motor udtaler; "Ford Transit Custom var en klar vinder fordi den fås i en lang række forskellige varianter som på hver sin måde løser de mange forskelligartede opgaver som brugerne står overfor i hverdagen. Førerpladsen er godt indrettet til både kørsel og kontor, og varerummet matcher de mange transportopgaver en varebil møder i hverdagen. Samtidig er det positivt at selv varebiler nu kan opnå de maksimale fem stjerner i Euro NCAPs crash test".

Men det er ikke kun på papiret at Fords varebiler er en succes. Ford Transit har igennem både 2011 og 2012 været Danmarks bedst sælgende varebil. Tendensen fortsætter i første kvartal af 2013, hvor Ford Transit fastholder førstepladsen med en fremgang på over 23 procent i forhold til sidste år - og det på trods af et generelt fald i markedet for varebiler på 4,8 procent. Med Fords nye Transit Custom tegner det til, at Ford kan tage føringen for tredie år i træk.Den nye Ford Transit Custom er bygget på en helt ny, global platform. På trods af de beskedne ydre dimensioner, er lasteevnen forøget, motorprogrammet er blevet optimeret og chassiet er blevet væsentlig strammere til fordel for både køreegenskaber og støjniveau.

Fords designere og ingeniører har stræbt mod at skabe en varebil, der opleves som en letkørt personbil bag rattet, en praktisk og pålidelig arbejdshest ude i virkeligheden og en varebil med markedets laveste ejer- og driftsomkostninger. Brændstoføkonomien er forbedret ligesom Ford, med 50.000 km/to år, byder på markedets længste serviceintervaller. Samtidig yder Ford 12 års garanti mod rustgennemtæring.

Masser af plads

Den nye Transit Custom findes både i en lang- og en kort version med lavt tag, ligesom det senere på sommeren bliver muligt at vælge varianter med også højt tag. En smart lastluge under passagersædet gør det muligt at transportere last på op til tre meters længde i selv den korte udgave, ligesom der er plads til hele tre Euro-paller, lastet i over én meters højde i varerummet. Et nydesignet lastgulv og integrerede tagbøjler er yderligere praktiske signaturer for den nye Transit Custom.

Set fra førersædet, er der masser af komfort og aflægningsplads til kaffekopper, telefoner, laptops og papirer. Rat og sæde kan justeres efter behov, ligesom den nye Transit Custom byder på en række af Fords prisbelønnede førerassistance- og sikkerhedssystemer som for eksempel det stemmestyrede Ford SYNC kommunikationssystem med Automatisk Nødopkald, samt Lane Keeping Alert, Driver Alert, Torque Vectoring Control samt bak-kamera.

Transit Custom sætter ny standard for sikkerhed

Ford Transit Custom er den første varebil i klassen, som opnåede de maksimale fem stjerner i Euro NCAP crash test. Ford Custom fik en totalscore på 77% efter at have været igennem Euro NCAPs kollisiontest for tungere køretøjer. Samtidig opnåede den klassens bedste resultat for beskyttelse af børn med 90 procent, 84 procent beskyttelse af voksne samt 71 procent for sikkerhedsudstyret. Testresultatet er også gældende for Fords nye ni-personers Tourneo Custom.

Ford modtog også Euro NCAP’s pris for avanceret sikkerhedsteknologi for systemet ’Lane Keeping Alert’. I alt har Ford modtaget syv Euro NCAP priser for deres avancerede  sikkerhedsteknologi. Det er flere end nogen anden bilproducent.Yderligere fik Ford også en pris for Ford SYNC med Automatisk Nødopkald.

Ford har kombineret brugen af højstyrkestål, en fodgængervenlig front og klasseledende sikkerhedsteknologi for at udvikle den bedste og sikreste varebil. Kabinen er den stærkeste Transit-kabine til dato. Ford har brugt ultrastærkt boron-stål i opbygningen af chassiset, hvilket både sænker vægten og øger sikkerheden ved sammenstød. Udover almindelige front-airbags til fører fås Transit Custom også med airbag til passager samt  airbags til beskyttelse af brystkassen, ligesom der også er mulighed for gardin-airbags. I lighed med Fords personbiler, er rat og ratstamme designet til asymmetrisk kollaps ved kollision. Det nedsætter risikoen for hoved- og brystskader.

Motorprogrammet er baseret på en optimeret udgave af Fords 2,2 liters Duratorq TDCi diesel-motor med Auto-Start-Stop og henholdsvis 100-, 125- og 155 hk. Brændstoføkonomien er forbedret med op mod otte procent i forhold til forgængeren. Derudover bidrager Auto Start-Stop med op mod 10 procent mindre brændstofforbrug ved bykørsel.

Den nye Ford Transit Custom findes i fire udstyrsvarianter og priserne starter ved kr. 176.290 ekskl. moms og levering.

Søster-modellen Ford Tourneo Custom, som er en person-transporter, har et innovativt og fleksibelt sæde-system, der kan skaleres helt efter behov. Ford Tourneo Custom findes både i en kort- og en lang version med lavt tag og rummer op til ni passagersæder.

Priserne for Ford Tourneo Custom på starter ved kr. 621.459 ekskl. levering.

Den intelligente bil passer på dig i trafikken

Posted18-06-2013 15:28:50
Intelligente biler der selv bremser, nøgler med fartbegrænser og biler, der selv ringer op til alarmcentralen. Det er ikke fremtiden, men bilsikkerhed som Ford allerede nu tilbyder på det danske marked. Og det er ikke bare smarte gadgets: På længere sigt vil den nye teknologi kunne forhindre ulykker og redde menneskeliv.

 

 

 


               

FORD ECOBOOST 1,0

ÅRETS BEDSTE MOTOR – IGEN!
Posted18-06-2013 15:13:22

Ford ryddede bordet ved prestigefyldt international konkurrence med højeste score i konkurrencens 15-årige historie

Fords bomstærke mini benzinmotor – EcoBoost 1,0 – er endnu engang blevet kåret til verdens bedste motor. EcoBoost 1,0 blev en suveræn vinder, da 87 dommere fra 35 lande kårede den til ’International Engine of the Year 2013’ for det ansete britiske motormagasin Engine Technology International Magazine.

Dermed gentog Fords EcoBoost 1,0 kunststykket fra sidste år og opnåede samtidig den højeste score, der er tildelt i konkurrencens 15-årige historie.

EcoBoost 1,0, som blev introduceret i Ford Focus sidste år, kombinerer direkte indsprøjtning, turbo og variabel ventilstyring til at opnå optimal brændstoføkonomi uden at gå på kompromis med et særdeles dynamisk kraftoverskud. Motoren vandt tilmed også i kategorien ’bedste motor under én liter’.

De 87 motorjournalister fra 35 forskellige lande i dommerpanelet lagde især vægt på prisvinderens dynamik, effekt, økonomi, raffinement og Fords evne til at implementere avanceret motor-teknologi i en kompakt motor.

-Hvem ville nogensinde have troet på det? En ét-liters motor, der har det hele – stærk, brændstoføkonomisk, ren og i den absolutte letvægtsklasse. Det er et mesterværk, fastslog den britiske motorjournalist Peter Lyon i forbindelse med prisuddelingen.

-Det er meget sjældent man opnår et virkeligt gennembrud, når det handler om en moden teknologi som forbrændingsmotoren. Men det er virkelig lykkedes for teamet bag Fords EcoBoost 1,0. Man er simpelthen nødt til at testkøre en Ford-model med EcoBoost 1,0 for at blive overbevist om at en lille, 3-cylindret motor virkelig kan levere den form for brændstoføkonomi og kraftoverskud, siger vicedirektør i Fords internationale motor-division, Joe Bakaj.

Ford EcoBoost 1,0 har ligeledes vundet  the International Paul Pietsch Award 2013 for teknologisk innovation, Dewar Trophy fra the Royal Automobile Club i Storbritanien og Breakthrough Award i det populære amerikanske magasin Popular Mechanics.

Med op til 21,3 km/l leverer Ford Focus EcoBoost 1,0 med 100 hk klassens bedste brændstoføkonomi og CO2-udledningen er med 109 gram pr kørt kilometer tilsvarende beskeden. I 125 hk udgaven er tallene henholdsvis 20 km/l og 114 g/km.*

EcoBoost-motoren er også populær blandt Fords kunder i Europa, idet Ford Focus EcoBoost 1,0 tegnede sig for næsten hver fjerde solgte Ford Focus blot en måned efter at Focus’en med den nye prisvindende motor kom på markedet sidste år.

Ford Europa planlægger at tredoble produktionen af modeller med EcoBoost-motorer frem mod 2015. Hovedparten vil være med den nye sparsommelige prisvinder under motorhjelmen.

I dag er det muligt at få prisvindende motor-teknologi i Ford Fiesta, Ford B-MAX, Ford Focus, Ford C-MAX og Ford Grand C-MAX. I fremtiden vil den lille kraftkarl også være at finde i Ford Mondeo, i Ford Transit Connect og Ford Transit Courier.

Ford er tilbage i Skanderborg

Posted30-05-2013 20:36:27
Både som autoriseret forhandler, erhvervscenter og autoriseret værksted

En af Danmarks største bilforhandlere, Via Biler, slår nu dørene op til et helt nyt Ford bilhus i Skanderborg. Som nyeste tiltag for den hurtigt voksende virksomhed, får Skanderborg og omegn nu mulighed for at opleve hele Fords spændende modelprogram i det nyrenoverede bilhus på Danmarksvej 6.

Autoriseret Ford- og autoriseret Toyota-værksted


Værkstedet er fremover både autoriseret Ford- og autoriseret Toyota-værksted. Som supplement til Toyota-teamet på værkstedet er der blevet ansat et stærkt Ford-team. Med andre ord består værkstedet i Skanderborg af kompetente teknikere og pladesmede, der ved alt om Ford og Toyota.

For at fejre åbningen af det nye Ford bilhus tilbyder Via Biler i Skanderborg lige nu 20 % i rabat på første værkstedsbesøg til alle Ford-ejere.

”Vi glæder os til at repræsentere to mærker i Skanderborg – og vi er stolte af at kunne byde velkommen til nye Ford-kunder samt alle vores loyale Toyota-kunder”, siger bilrådgiver Henrik Nielsen.


Monk Biler skifter navn til Via Biler

Posted20-02-2013 10:15:20
Fra 1. januar er Monk Biler og Via Biler blevet til én enhed og vil repræsentere både Ford og Toyota i landets mest befolkningstætte og vækststærke områder i Storkøbenhavn og Østjylland. Én enhed bestående af 8 bilhuse under navnet Via Biler A/S.

PETER MONK SOM MEDEJER AF VIA BILER

Via Biler har købt Monk Biler og virksomheden drives nu under navnet Via Biler. I praksis er der dog i høj grad tale om et partnerskab, hvor Peter Monk, tidligere direktør for Monk Biler, indtræder som medejer i Via Biler samt i Via Bilers direktion. 

”Det er en tanke, vi har gået med længe i vores familie. Vi vil meget hellere være med til at hoppe på toget, når det kører, end at stå tilbage på perronen og sige: Nå, men vi har stadig vores forretning med vores eget navn på”, siger Peter Monk.

De to nye ejere er enige om, at det i højere grad handler om at finde den rigtige partner end det rigtige tidspunkt. 

”Det er kun et godt tidspunkt, hvis matchet er rigtigt. Vi har hos Via Biler været på udkig efter vækstmuligheder, men det ligger os enormt meget på sinde, at det skal være det rigtige match mere end det rigtige tidspunkt”, siger Erik Rasmussen.

ET STÆRKT SAMARBEJDE

Ideen bag samarbejdet er at styrke de to virksomheder, samtidig med at den lokale forankring bibeholdes.

”Det betyder, at vi er ufravigelige, når det drejer sig om, at kvaliteten skal være helt i top. Vi vil samtidig gøre alt for, at vores kunder oplever Via Biler som en bilpartner, for hvem ærlighed og hjælpsomhed er afgørende værdier i dagligdagen”, fortæller direktør Peter Monk.

Virksomhedernes historier er meget ens. Begge er begyndt som små værksteder drevet af henholdsvis Torben Monk og Ruth & Steen Rasmussen, hvorefter sønnerne Peter Monk og Erik Rasmussen senere har overtaget. Der er i begge tilfælde tale om familievirksomheder med et stort fokus på kundetilfredshed, og den daglige mission hos Via Biler er fortsat at skabe langvarige forhold til kunder, leverandører og medarbejdere.

Med det nye partnerskab ser de to venner Erik Rasmussen og Peter Monk frem til en spændende fremtid, hvor de sammen skal drive Via Biler.